Ўзбекистон, Тошкент – Batafsil.uz. Мухбиримиз хабар беришича, Ўзбекистон Транспорт вазирлиги сиғими 90 кишигача бўлган самолётларга эга янги авиакомпания тузиш масаласини кўриб чиқмоқда.
“Президент топшириғига мувофиқ, 80-90 нафаргача йўловчини ўз ичига оладиган кичик фюзеляжли самолётлардан фойдаланиш орқали янги авиакомпания яратиш масаласи кўриб чиқилмоқда”, - деди Транспорт вазири ва Uzbekistan Airways бошқаруви раиси Илхом Маҳкамов.
Айтиш лозимки, бу ғоя янги эмас. Кичик самолётларга эга янги авиакомпания тузиш тўғрисидаги хабар 2020 йилнинг бошларида пайдо бўлган эди. Уни Humo Air деб номлаш таклиф қилинган.
Ўшанда амалдорлар янги авиакомпания нафақат республика ичра, балким Марказий Осиёнинг бошқа давлатларига ҳам парвозларни амалга ошириши ҳақида ваъда беришган эди. Бундан ташқари, илгари “Ўзбекистон ҳаво йўллари” балансида бўлган 43та Ан-2 самолётларини ҳам мазкур авиакомпанияга бериш тўғрисидаги қарор имзоланган эди. Бироқ, нимадир ўхшамаган. Ҳунузгача компания бирорта ҳам парвозни амалга оширгани йўқ.
Шу ўринда, икки йил муқаддам Маҳкамов Ўзбекистонда Bombardier ёки Embraer томонидан ишлаб чиқариладиган кичик самолётлар парки яратилиши ҳақида айтиб ўтган эди. Унинг сўзларига кўра, бу турдаги ҳаво кемаларининг одам ташиш бўйича фойдали иш коэффициенти юқори бўлиб, тан нархи эса пастроқ. Лекин негадир, Ўзбекистон ўзининг Ил 114-100 русумли самолётларини сотган.
Эслатиб ўтамизки, яқин йилларда Uzbekistan Airways гибрид авивакомпанияга айлантирилади. Парвозларнинг бир қисми лоукостер коидасига кўра бажарилади.
Ўзбекистон бўйлаб янгиликлар: Telegram-каналга уланинг
Изоҳлар мавжуд емас